Het verhaal van boekhoudkantoor Ac|s en Drive IT startte in 2009. “Wij hadden op dat ogenblik al jaren problemen met de performantie van ons IT-netwerk”, zegt Werner Van Hooghten, directielid en managing partner bij Ac|s. “De servers van onze filialen waren met elkaar verbonden. Maar dat verliep niet echt vlot. Soms viel het netwerk in één filiaal volledig uit. Op andere momenten werkten de servers zo traag dat ons personeel urenlang met de vingers zat te draaien.”
“Nadat verscheidene netwerkbeheerders vruchteloos hadden geprobeerd dit probleem op te lossen, deden we beroep op Drive IT. Zaakvoerder Kristof legde meteen de vinger op de wonde. Onze servers bleken fout geconfigureerd te zijn en het internet werkte niet optimaal. Met enkele goede ingrepen, zoals de implementatie van een extra internetverbinding, zorgde Drive IT er binnen de maand voor dat ons netwerk op en top performant was.”
Ac|s doet ondertussen voltijds beroep op Drive IT voor het onderhoud van het hardwarepark. “Door een goed monitoringsysteem worden problemen aan onze IT-infrastructuur in de kiem gesmoord vóór we er zelf hinder van ondervinden”, zegt Werner Van Hooghten. “Daarnaast helpt Drive IT ons met het realiseren van eigen ideeën. Als we zelf iets nieuws willen introduceren, zoals een vooruitstrevend helpdesksysteem, zorgen zij ervoor dat dit op een kwaliteitsvolle en budgetvriendelijke manier gebeurt. Drive IT bouwt op die manier mee aan de toekomst van ons bedrijf.”